Mmm… 70…minst. |
Det kanske han också gör, för de där effekterna är i paritet med det skolpojken hävdar, som på sin moppe filat ner kolvens ovansida ett par millimeter, men utan att förstå det, också råkat sänka en redan låg kompression. -Moppen gör bortåt 70 på rakan!
http://www.di.se/artiklar/2013/3/12/sverige-har-deflation/
ReplyDeleteHan gör framgångar, för var deflation inte vad han ville uppnå med sin lönesänkarpolitik och nedskärningar?
Med Borgs isolerade sätt att se på tillvaron måste ju deflation vara bra. De lägre priser ger mer pengar i plånboken, och med mer pengar i plånboken har fler råd att betala skatt, med följden att skatteintäkterna ökar, vilket gör det möjligt att sänka skatten, som ger mer pengar i plånboken som gör det möjligt att köpa mer billiga prylar. Deflation is da shit.
ReplyDeleteTill moppeynglingens försvar kan man ju hävda att åldern inte medför alltför mycket erfarenhet. Men den ursäkten håller ju inte i Borgs fall.
Jag filade ner min kolv. Jag hade en mustang mamba. Bara namnet... :D Den var till slut starkas i Umeå, men den gick väl typ 30 kmh. Och pungen var i princip sönderskakad efter.
ReplyDeleteAnders Borg är en lögnare. Skillnaden mot då han ljuger numera, mot för tidigare är att skiten är avslöjad nu.
Javisst, resonerar man som en borgare, att kapitalet anställer folk för att de har pengar på fickan som de inte vet vad de skall göra av, så borde deflation eliminera arbetslösheten. Nu visar det sig att kapitalister inte har som huvudsyssla att spendera pengar.
ReplyDeleteFredrik, du filade väl inte på ovansidan av kolven? Och även om man filar på rätt ställe så är det som du säger, den gör 30, + - 2.
ReplyDeleteMartin, Näe ackumulera är inte direkt samma sak som spendera. Fast den skillnaden är en petitess som bara krånglar till det för gängse borgare.
Alltså, nu är jag ingen mekaniker, men nej? Vänta kolven... Den skulle ha större hål... Vad fan var det jag filade på? ehrm
ReplyDeleteTopplocket... Fan. Jag ska aldrig öppna en motorhuv.
ReplyDeleteMen om du filade ned toppen, kunde du då inte ha ökat utväxlingen rejält och fått en sabb moppe som attan. Hur hög kompression kan en moppe klara av?
ReplyDeleteKolven skulle man jacka. Toppen kan man fila men, filar man snett läcker den. Fräsa är bättre. Cylinder borrar man insug och om det går utblås. Annars kan man bearbeta insug,utblås och kanaler med snabbroterande slipstift. Det senare gjorde jag på en flakmoppe på ett sommarjobb en gång i tiden. Det blev gubbarnas favvomoppe. Förgasar borrar man också. Är man noggrann går den bättre, fuskar man går den sämre än innan.
ReplyDeleteCoola killar på 2000-talet etanolkonverterar sina moppar. :)
ReplyDeleteSkall bygga om en andra bil i vår.
Jag har gjort det på en förgasarbil. Sitter ställbart munstycke och en vajer in till kupén. På gamla sunkiga gräsklippare med sidventiler kan det ibland räcka med att bara byta bempan mot etanol, förutsatt att det är varmt nog ute.
ReplyDeleteAnkan skulle ha drevat istället!
ReplyDeleteDrevat och motvind, kanske det har nu.
ReplyDeleteDu har rätt. Det är nog det vi har nu!
ReplyDeleteMan skall alltid minnas att INGEN har röstat på Anders Borg.
ReplyDeleteBra påminnelse där Martin.
ReplyDelete